၁။ ယုံၾကည္သက္ဝင္ေစျခင္း
၂။ ကုိယ္တုိင္တတ္ကၽြမ္းနားလည္ျခင္း
၃။ တာဝန္ယူလုိစိတ္ႏွင့္ တာဝန္ယူတတ္ျခင္း
၄။ စြမ္းေဆာင္ရည္ တုိးတက္ေစျခင္း
၅။ စံနမူနာျပသႏို္င္ျခင္း
၆။ တာဝန္ရွာေဖြယူျခင္း
၇။ တာ၀န္ေပးအပ္တတ္ျခင္း
၈။ ေမတၱာထားျခင္း
၉။ အသိပညာေပးျခင္း
ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာသူ တစ္ဦးသည္ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္ခ်မွတ္ရမည္။
လက္ေအာက္ ကုိေဆာင္ရြက္ရမည့္အလုပ္တာဝန္မ်ား ညႊန္ၾကားရမည္။
လုပ္ေဆာင္ပါဝင္ခ်င္ေအာင္ စည္းရႈံးလႈံ႕ေဆာ္ရမည္။
လုပ္ငန္းကုိ
အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနဆဲ ကာလမွာပင္ မိမိတုိ႔ အဖြဲ႕အသင္းကုိ
ပုိမုိထိေရာက္ၿပီးစြမ္းအားႀကီးမားေအာင္ျမင္ေအာင ္ ဖံ႔ၿြဖိဳးတိုးတက္ေစရမည္။
ေျဖရွင္းတတ္ေအာင္ေလက်င့္ သင္ျပေနရမည္။
ထုိအတြက္ေအာက္ပါ တာဝန္ ၉ ခ်က္တုိ႔ကုိ အဆက္မျပတ္ထမ္းရြက္ေနရပါမည္။
၁။ ယုံၾကည္သက္ဝင္ေစျခင္း Believable
ေခါင္းေဆာင္က မိမိတုိ႔လုပ္ေဆာင္ ေနၾကေသာ လုပ္ငန္းစဥ္ထဲ မြန္ျမတ္မႈ၊ မွန္ကန္မႈ၊ တရားမွ်တမႈ၊
တန္ဖုိးရွိမႈ၊ အက်ဳိးေက်းဇူးတုိ႔ကုိ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားလည္း ခံယူသေဘာေပါက္
ေစရပါမည္။ စိမ့္ဝင္ စြဲၿမဲစြာလက္ခံယုံၾကည္ေအာင္ မွ်ေဝႏုိင္ရမည္။
ျပသႏိုင္ရပါလိမ့္မည္။ မိမိနည္းတူ ငယ္သားမ်ား၏ ခံယူခ်က္၊
ယုံၾကည္ခ်က္၊ အျဖစ္ ယုံၾကည္သက္ဝင္ေစရမည္။
၂။ အလုပ္ကုိ ကၽြမ္းက်င္ျခင္း Skillful
ေခါင္းေဆာင္ကုိယ္တုိင္ ေလ့လာမႈ၊ ေလ့က်င့္မႈ၊ အေတြ႔အႀကဳံ ရင့္က်က္မႈ
တုိ႔ျဖင့္ မိမိတုိ႔ေဆာင္ရြက္ၾကရမည့္ အတတ္ပညာ၊ နည္းပညာႏွင့္
လုပ္ငန္းစဥ္တုိ႔ကုိ တတ္ေျမာက္ ကၽြမ္းက်င္ရပါမည္။မသိေသးလွ်င္သိေအာင္ေမးရမည္။
မတတ္ေသးလွ်င္ တတ္ေအာင္ေလ့က်င့္ေနရမည္။ သုိ႔မွသာ ငယ္သား
မ်ား၏ အေပၚ လႊမး္မုိးႏုိင္စြမ္း ရွိပါသည္။
၃။ တာဝန္ယူတတ္ျခင္း Accountability
တာဝန္ခံထားေသာ မိမိ၏အဖြဲ႔ အသင္းအတြက္ေခါင္းခံရမည္။ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆုိးသည္ ျဖစ္ေစ၊
ရရွိလာေသာ အေျဖကုိ မိမိ၏ တာဝန္အေနႏွင့္ တာဝန္ယူရဲရမည္။ တာဝန္ယူလုိစိတ္ရွိၿပီး တာဝန္ခံရဲေသာ
သတၱိ ရွိရပါသည္။ ကြပ္ကဲျခင္း၊ ညႊန္ၾကားျခင္း၊ ႀကီးၾကပ္ျခင္း၊ ဆက္သြယ္မႈျပဳျခင္း၊ ထိေတြ႔ေနျခင္း၊
စစ္ေဆးျခင္း၊ တုိင္ဆုိင္စစ္ေဆးျခင္း ႏွင့္ လုိက္နာအေကာင္အထည္ေဖာ္ ၿပီးမၿပိီး ထပ္မံ၍ စစ္ေဆးျခင္းတုိ႔ျဖင့္
တာဝန္ယူၾကရပါမည္။
၄။ စြမ္းေဆာင္ရည္တုိးတက္ေစျခင္း Power-fullness
တစ္ဦးခ်င္းေလ့က်င့္မႈ၊ အစုအဖြဲ႔ ေလ့က်င့္မႈ၊ လုပ္ငန္းခြင္သင္ၾကားျပသမႈ၊
ေဆြးေႏြးပဲြ၊ သင္တန္း၊စာတမ္းဖတ္ပြဲ စသည္တုိ႔ျဖင့္ အစဥ္မျပတ္
လုပ္ရည္ကို္င္ရည္ႏွင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ကုိ တုိးတက္ေနေအာင္ စီမံ
ၾကပ္မတ္ ရပါမည္။
၅။ စံနမူနာျပသႏုိင္ျခင္း epitomize
ေခါင္းေဆာင္သူ အစစ္အမွန္သည္ စံနမူနာျပသၿပိး ေအာင္ျမင္စြာ ေခါင္းေဆာင္ဥိီးစီးႏုိင္ သကဲ့သုိ႔
လြဲမွားေသာ ေခါင္းေဆာင္သည္ ငါေျပာသလုိလုပ္၊ သုိ႔ေသာ ငါလုပ္သလုိ မလုပ္ႏွင့္ဟု အမိန္႔ေပးၿပိီး ဖရုိဖရဲ
ျဖစ္ေစ တတ္ေလသည္။ မိမိကုိယ္တုိင္က စံျပေရွ႕ေဆာင္မွသာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ပီသၿပီး ေအာင္ျမင္မႈ
ရေစပါသည္။
၆။ တာဝန္ရွာေဖြယူျခင္း Make a sacrifice
မိမိ၏ တာဝန္မ်ားက ေလးလံေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း အားနည္းေနေသာ ငယ္သားတစ္ဥိီး၏
လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရန္ (သုိ႔) ျပႆ နာမ်ားကုိ အစစ္အမွန္ေခါင္းေဆာင္က
ကူညီသယ္ပုိးေပးေလသည္။ ေခါင္းေဆာင္သည္
အနစ္နာခံတတ္ျခင္း၊ တာဝန္ကုိရွာေဖြယူတတ္ျခင္း ျဖင့္ ေလးစားမႈကုိ ခံရသည္။
၇။ တာ၀န္ေပးအပ္တတ္ျခင္း Make a tasks
လူတစ္ဦးခ်င္း၏ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္မ်ား ကို အေသးစိတ္သိရွိေအာင္
ေလ့လာအကဲျဖတ္ကာ စူးေနရာစူး၊ ေဆာက္ေနရာေဆာက္၊ အသုံးခ်တာဝန္
ခြဲေဝေပးတတ္ရပါသည္။
၈။ ေမတၱာထားျခင္း Compassionate
အဖြဲ႔ဝင္
ငယ္သားမ်ားအေပၚ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာျခင္း၊ တစ္ဦးခ်င္းအေပၚ ေလးစားစြာ
ဆက္ဆံတတ္ျခင္း၊ေအာင္ျမင္စြာလုပ္ေဆာင္မႈ တစ္ခုျခင္း အတြက္ ခ်ီးမြမ္းျခင္း၊
ဆုေပးျခငး္၊ အခ်င္းခ်င္းစည္းလုံးညီညြတ္မႈကုိအားေပးျခင္း၊ အျပန္အလွန္
နားလည္မႈရွိေစၿပီး အေစးကပ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္တတ္ျခင္းတုိ႔ကုိ တာဝန္
တစ္ရပ္အေနႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ေနရပါမည္။
၉။ အသိပညာေပးျခင္း To educated
လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ားကုိ အသိေပးသင့္ေသာ အခ်က္မ်ားကုိ အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးထဲ
ညီစြာအသိေပးေနရမည္။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း လွည့္လည္စစ္ေဆးၾကည့္ရႈကာ
လုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိ တည့္မတ္
ျပဳျပင္ရမည္။ ပညာေပးရပါမည္။
ျပႆနာေျဖရွင္းျခင္း ( Problem solving )
Formula
၁။ ရည္ရြယ္ခ်က္။ တိက်စြာသတ္မွတ္၊ ေရးခ်။
Aim
၂။ အက်ဳံးဝင္ေသာအခ်က္မ်ား။ အေသးစိတ္ေရးသား၊ ဦးစားေပး အႀကီးအေသးေရွ႕ေနာက္စဥ္ စဥ္းစား။
Factors
၃။ ေဖာ္ထုတ္ခ်က္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ဘာျဖစ္သလဲ၊ အဆင့္ဆင့္ ေမးခြန္းထုတ္၍ အေျဖရွာ။
Deduction
၄။ နည္းလမ္းမ်ား။ စဥ္းစားရွာေဖြ၊ အေကာင္းဆုံးေရြး။
Means
၅။ စီမံခ်က္။ ေရးဆြဲျပင္ဆင္။
Plan
စီမံခ်က္ Plan တစ္ခုတြင္ ပါဝင္ရမည့္ က႑ ၅ ရပ္
၁။ သတင္း (ဝါ) အေျခအေန Information or Situation
၂။ ရည္မွန္းခ်က္ Objective
၃။ လုပ္နည္း Method
၄။ အုပ္ခ်ဳပ္ေထာက္ပံ့မႈ Administration and Logistics
၅။ ကြပ္ကဲမႈႏွင့္ဆက္သြယ္ေရး Command and Communication
ေခါင္းေဆာင္၏လက္ေတြ႔လုပ္ငန္းစဥ္မွာ ပါရွိသင့္သည့္အခ်က္မ်ား -
၁။ ရည္မွန္းခ်က္ျမင့္ျမင့္မားမားထားပါ။
၂။ ရွင္းလင္းျပတ္သားေသာပန္းတုိင္သတ္မွတ္ပါ။
၃။ ရွင္းလင္းျပတ္သားခုိင္မာေသာ စံႏႈန္းထားပါ။
၄။ အျပဳသေဘာ နမူနာေကာငး္ေအာင္ျပသပါ။
၅။ ဂုဏ္ယူစိတ္ကုိေလ့က်င့္ ၿပိဳးေထာင္ပါ။
၆။ အျခားသူမ်ား၏ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိ ေဝဖန္ပုိင္းျခားပါ။
၇။ အျခားသူမ်ားသူတုိ႔ကုိသူတုိ႔ ေလးစားခံရသည့္ ဂုဏ္သိကၡာရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ပါ။
၈။ စြမ္းစြမ္းတမံေဆာင္ရြက္ခ်က္ရွိလွ်င္ ေျမွာက္စားပါ။
၉။ အျခားလူေတြကို သင့္၏အစိတ္အပုိင္းတစ္ခု ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ပါ။
ေခါင္းေဆာင္သည္ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားကုိ လက္ေတြ႔ ျပသႏုိင္ရမည္။ ေအာင္ျမင္မႈျဖင့္ စည္းရုံးႏုိင္ ရမည္။
စည္းရုံးေရးအားျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈအသစ္ကို ဆက္လက္ရယူရမည္။
ေအာင္ျမင္မႈျဖင့္ စည္းရုံး၊
စည္းရုံးေရးႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈယူ။
ေခါင္းေဆာင္သည္ အသင္းအဖြဲ႔စိတ္ဓာတ္ Spirit-De-Corps ကုိခုိင္ၿမဲေအာင္
ပ်ဳိးေထာင္တည္ေဆာက္ရမည္။ အားကစား၊ ေလ့လာေရးခရီး၊ အပန္းေျဖခရီး စသည္တုိ႔တြင္
အသင္းအဖြဲ႔ စိတ္ဓာတ္ကုိ တည္ေဆာက္ေပးရမည္။
No comments:
Post a Comment