ေမြးစကေန သုံးႏွစ္တာကာလမွာ ကေလးတစ္ေယာက္ ဥာဏ္ရည္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖုိ႔အတြက္
ေမေမတုိ႔နဲ႔အတူ ေဖေဖေတြကပါ ၀ုိင္း၀န္းၿပီး
ေလ႔က်င္႔ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးရပါမယ္။ အမ်ားအားျဖင္႔ ကေလးတစ္ေယာက္
လူ႔ေလာကေရာက္လာၿပီဆုိရင္ ေမေမေတြကပဲ အစစအရာရာ
လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ေပးၾကရပါတယ္။ ေမြးစကတည္းက အေဖ၊ အေမတုိ႔ရဲ႕
တစ္လွည္႔စီေခ်ာ႔ျမဴျခင္းခံရတဲ႔ ကေလးဟာ အထိအေတြ႔အားျဖင္႔လည္း
အေမ႔ရဲ႕ညင္သာေပ်ာ႔ေျပာင္းမႈနဲ႔ အေဖ႔ရဲ႕ေတာင္႔တင္းမာေက်ာမႈဆုိတာေတြကုိ
သိရွိခံစားလာရပါတယ္။ အဲ႔ဒီလုိပဲ အေဖ႔အနံ႔၊ အေမ႔အနံ႔၊ အေဖ႔အသံ၊ အေမ႔အသံ စတဲ႔
မတူညီတဲ႔အသံေတြ၊ အနံ႔ေတြကုိလည္း ခြဲျခားခံစားလာႏုိင္ၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ ကေလးတစ္ေယာက္ကုိ ေမြးစအရြယ္ကတည္းကစၿပီး ေဖေဖမ်ားကပါ
ေမေမမ်ားႏွင္႔အတူ ၀ုိင္း၀န္းၿပီး ေလ႔က်င္႔ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးမယ္ဆုိရင္ျဖင္႔
ကေလးရဲ႕ဥာဏ္ရည္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကုိ
မ်ားစြာအေထာက္အပံ႔ျဖစ္ေစမယ္ဆုိတဲ႔အေၾကာင္းကုိ ဥာဏ္ႀကီးရွင္ မဂၢဇင္း
ဇန္န၀ါရီလထုတ္ Cover Story အျဖစ္ ေရးသားခဲ႔တဲ႔ "ကေလးတုိ႔ရဲ႕
ဥာဏ္ရည္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈနဲ႔ အေဖတစ္ေယာက္ရဲ႕တာ၀န္" ေဆာင္းပါးကုိ
ျပန္လည္တင္ေပးလုိက္ပါတယ္။
------------------------------------------------------------------------------
ကေလးတို႔ရဲ႕ ၪဏ္ရည္ဖြံ႕ ၿဖိဳးမႈနဲ႔ အေဖတစ္ေယာက္ရဲ႕ တာ၀န္
ေခတ္ဘုန္းသစ္
ေမြးစကေန သံုးႏွစ္တာ ကာလဟာ ကေလးတစ္ေယာက္ ရဲ႕ ၪဏ္ရည္ဖြံ႕ ၿဖိဳးဖို႔နဲ႔
စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းလိမ္ၼာဖို႔အတြက္ အမ်ားဆံုး ပံုေဖာ္ေပးႏိုင္တဲ့
ကာလပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကေလးတို႔ ၪဏ္ေကာင္းဖို႔နဲ႔
ယဥ္ေက်းလိမ္ၼာဖို႔အတြက္ ဒီကာလမွာ ကေလး အနားမွာ ေနသူ
(ကေလးျပဳစုေစာင့္ေရွာက္သူ)မ်ားရဲ႕ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ မႈဟာ ကေလးအတြက္
သိပ္ကိုမွ အေရးႀကီးတယ္လို႔ ဆိုတာပါပဲ။ အရင္တံုးကေတာ့ ကေလးတစ္ေယာက္ကို
ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္တဲ့ အလုပ္ဟာ မိန္းမေတြရဲ႕ အလုပ္(အေမ)ေတြရဲ႕ အလုပ္ပဲလို႔
ကၽြန္မတို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက ထင္ျမင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အိမ္ေထာင္တစ္စုမွာ ကေလးကို
လိမ္ၼာေအာင္လို႔ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ဖို႔ဆိုတဲ့ တာ၀န္ဟာ မိန္းမ ေတြရဲ႕ တာ၀န္
(တစ္နည္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့) အေမေတြရဲ႕ အလုပ္လို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက
လက္ခံခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလိုယူဆမႈမ်ား ဟာ ၁၉၅၀ေလာက္အထိ အေရွ႕တိုင္းမွာေရာ
အေနာက္တိုင္းမွာပါ အတူတူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၄၀၊ ၁၉၅၀ ခုႏွစ္ေလာက္အထိ မိသားစု
တစ္စုထဲမွာ အေဖလို႔ေျပာလိုက္ၿပီဆိုရင္ ဒီအေဖရဲ႕ တာ၀န္ဟာ ပိုက္ဆံရွာေပးသူ၊
အိမ္ရဲ႕ စီးပြားေရးကို ဦးစီးလုပ္ကိုင္သူလို႔ပဲ ျမင္ခဲ့ ၾကတယ္။
ဒါေပမယ့္ ၁၉၅၀ ေနာက္ပိုင္း(တစ္နည္းေျပာရရင္ေတာ့) လူရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဖြံ႕
ၿဖိဳးပံုအေၾကာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာနားလည္လာၾက ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့
ကေလးတစ္ေယာက္ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္တဲ့ ကိစ္ၥဟာ အေမတစ္ေယာက္ထဲနဲ႔
မလံုေလာက္ဘူးဆိုတာကို ပညာ ရွင္မ်ားက နားလည္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ၁၉၅၀
ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ကေလးကို ေမေမဘယ္လို ထိန္းသလဲဆိုတဲ့ ကိစ္ၥအေရးႀကီးသလိုပဲ
ကေလးကို ေဖေဖဘယ္လိုထိန္းသလဲဆိုတဲ့ ကိစ္ၥကလည္း အေရးႀကီးတဲ့ ကိစ္ၥပဲဆိုတာကို
ပညာရွင္မ်ား သိျမင္လာခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔
ကေလးတစ္ေယာက္အေပၚ ေက်ပြန္ရမယ့္ အေဖတစ္ေယာက္ရဲ႕ တာ၀န္ဟာ ကၽြန္မတို႔
ငယ္ငယ္တံုးက သင္ခဲ့ရတဲ့ ဒို႔ေဖေဖ ကဗ်ာထဲကလိုမ်ိဳး စား၀တ္ေနေရး ေငြရွာေပး႐ံု
ေလာက္၊ ကိစ္ၥမ်ားေပၚေပါက္လာတဲ့အခါ စီစဥ္တတ္႐ံုနဲ႔ ေလာက္နဲ႔
မလံုေလာက္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီ့ထက္ပိုလာပါေတာ့တယ္။
အေဖမ်ားရဲ႕တာ၀န္
အေဖရဲ႕ ထိန္းေက်ာင္းမႈဟာ ကေလးတို႔ရဲ႕ ဖြံ႕ ၿဖိဳးေရး အတြက္
အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာကို မသိခင္ အခ်ိန္တံုးကေတာ့ ကေလးတစ္ေယာက္ လူ႔ေလာကထဲကို
စတင္ေရာက္ရွိလာၿပီဆိုတာ နဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ထဲမွာ ဒီကေလးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့
ကိစ္ၥအ၀၀ မွန္သမွ်ကို အေမအပါအ၀င္ မိန္းမထုႀကီးကပဲ
လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေပးၾကရပါ တယ္။ ကေလးဟာ ေမြးကတည္းကိုက အေမပဲ
ျပဳစုထိန္းေက်ာင္း လာရတာမို႔လို႔ ေက်ာင္းေနေတာ့လည္း အေမ၊ ေက်ာင္းမွာ ကေလး
စာမရတာ၊ စာမလိုက္တာ၊ စာညံ့တာလည္းအေမ၊ ဘာကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ သားသမီးနဲ႔ပတ္သက္တာ
မွန္သမွ်အားလံုးကို အေမကပဲ အားလံုး တာ၀န္ယူေျဖရွင္းၾကရပါေတာ့တယ္။
သားသမီးမ်ားဟာ အနီးကပ္ ေနရသူ အေမနဲ႔ပဲ ရင္းႏွီးေနတာမို႔လို႔ အေဖ့ကို
ေျပာစရာရွိလာၿပီဆို ရင္ေတာင္မွ အေဖ့ကို တိုက္႐ိုက္ မေျပာရဲၾကပါဘူး။ အေမက
တစ္ဆင့္ ေျပာခိုင္းၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အခုလိုမ်ိဳး ကေလး ဟာ
အေမနဲ႔နီးၿပီးေတာ့ အေဖနဲ႔ ေ၀းေ၀းမွာေနခိုင္းတဲ့ သားသမီး ထိန္း
ေက်ာင္းမႈပံုစံဟာ ကေလးတို႔အတြက္ မွန္ကန္တဲ့ ထိန္းေက်ာင္းမႈ ပံုစံ
မဟုတ္ပါဘူး။
ေမြးစကတည္းက အေမပဲႏို႔တိုက္၊ အေမပဲ ခ်ီပိုး၊ အေမပဲ
စကားေတြေျပာေနတဲ့ ကေလးထက္စာရင္ အေဖပါ ကေလးအနား မွာ ေနေပး၊ ခ်ီပိုးေပး၊
စကားေျပာေပးတာဟာ ကေလးတို႔ရဲ႕ ၪဏ္ရည္ ဖြံ႕ ၿဖိဳးမႈအတြက္ ပိုေကာင္းေစပါတယ္။
ေမြးကာစ အရြယ္ မွာ ကေလးတို႔ဟာ အာ႐ံုငါးပါးထဲက အျမင္အာ႐ံုကိုေကာင္းေကာင္း
မခံစားႏိုင္ေသးေပမယ့္လည္း က်န္တဲ့ အာ႐ံုမ်ားကိုေတာ့ ေကာင္း
ေကာင္းခံစားသိရွိ ေနၾကပါၿပီ။ ေမြးစမွာကတည္းက အေဖတစ္လွည့္
အေမတစ္လွည့္ဆိုသလို ခ်ီပိုးေခ်ာ့ျမဴျခင္း ခံရတဲ့ ကေလးတို႔ဟာ အေမ့ရင္ခြင္ရဲ႕
ေပ်ာ့ေျပာင္းညင္သာမႈကို အထိေတြ႕အားျဖင့္ သိရွိ ခံစားၾကရသလို၊
အေဖ့ရင္ခြင္ရဲ႕ ေတာင့္တင္းမာေၾကာမႈကိုလည္း ေမြးစကတည္းမွာကိုက
အထိေတြ႕အားျဖင့္ သိရွိခံစားလာရပါၿပီ။ အဲလိုပဲ အေဖ့အနံ႔၊ အေမ့အနံ႔၊ အေဖ့အသံ၊
အေမ့အသံ စတဲ့ မတူညီ တဲ့ အသံေတြ၊ အနံ႔ေတြကိုလည္း
သူတို႔ခြဲျခားခံစားလာႏိုင္ၾကပါ တယ္။
ကေလးမိခင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ
ကေလးေမြးဖြားခ်ိန္ မွာ စိတ္တိုတာ၊ စိတ္ဆတ္တာ၊ အိပ္မေပ်ာ္တာစတဲ့
စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခံစားခ်က္ေတြကို ခံစားရတတ္တာမို႔လို႔ ဒီအခ်ိန္မွာ
ခင္ပြန္း ေယာကၤ်ားျဖစ္သူ (ကေလးအေဖ)ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္မႈကို ရဖို႔
သိပ္ကိုမွ အေရးႀကီးပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေမြးဖြားတဲ့ ကေလး ဟာ ပထမဆံုးေမြးတဲ့
ကေလးမဟုတ္ဘဲနဲ႔ သူ႔ေရွ႕မွာ ဒုတိယကေလး၊
တတိယကေလးေတြမ်ားရွိေနခဲ့မယ္ဆိုရင္ျဖင့္ အေဖတစ္ေယာက္ရဲ႕ တာ၀န္ဟာ ပိုၿပီးေတာ့
ႀကီးလို႔ သြားပါၿပီ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ အေမျဖစ္သူ က ေမြးစကေလးေလးနဲ႔
အလုပ္႐ႈပ္ေနတာမို႔လို႔ ကေလးႀကီးမ်ားကို ဟိုးအရင္တံုးကလိုမ်ိဳး
သိပ္ဂ႐ုမစိုက္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အရင္ေမြးတဲ့ ကေလးမ်ားဟာ ေနာက္ကေလး ေမြးလို႔သာ
မမႀကီး၊ ကိုကိုႀကီးျဖစ္ သြားရေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ကေလးအရြယ္သာ ရွိေသးပါတယ္။
ကေလးႀကီးေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အေမကိုယ္၀န္ေဆာင္မွာ တံုးက ေတာင္မွ အေမနားကို
ကပ္လို႔ရေသးတယ္။ ဒီပိစိေလးေမြးမွ အေမ့ နားကပ္မရေတာ့ဘူးဆိုတဲ့
၀မ္းနည္းနာၾကည္းစိတ္ မျဖစ္ရေအာင္လို႔ အေဖတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကေလးတို႔ကို
ေစာင့္ေရွာက္ေပးဖို႔ လိုလာ ပါၿပီ။
ကေလးငယ္ေလးနဲ႔ပဲ အလုပ္ေတြ
႐ႈတ္ေနတဲ့ အေမ့နားကို အရင္လိုကပ္ခြင့္ မရေတာ့ေပမယ့္ ကေလးတို႔ဟာ အေဖနဲ႔အတူ
ကစားရတာ၊ အတူတူ ထမင္းစားရတာ၊ ေလွ်ာက္လည္ရတာ၊ ကိုယ္ ေျပာခ်င္တဲ့စကားေတြကို
အေဖ့လက္ကို ကိုင္ဆြဲရင္း တစ္တြတ္ တြတ္ ေျပာခြင့္ရတာ၊ အေဖက
ကိုယ္ေျပာတဲ့စကားမွန္သမွ်ကို စိတ္ ၀င္တစားနဲ႔ ထိုင္ၿပီးေတာ့
နားေထာင္ေပးတာမ်ိဳးေတြရယ္ေၾကာင့္ ကေလးတို႔ဟာ ေပ်ာ္ၾကရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့
ဒီအေပ်ာ္ဟာ အေမ့နားကပ္ခြင့္မရလို႔ စိတ္ညစ္ေနရွာသူ ကေလးတို႔အတြက္ အေမ့
ကိုယ္စား အေဖ့ဆီကေန ရလိုက္တဲ့ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လံုျခံဳေပ်ာ္ရႊင္
ျခင္းပါပဲ။
မတူညီတဲ့ မသဘာ၀နဲ႔ က်ားသဘာ၀
ကေလးေတြကို
အေမတစ္ေယာက္တည္း ထိန္းတာထက္ အေဖပါ ၀ိုင္းထိန္းေပးမယ္ဆိုရင္ ကေလးတို႔
ၪဏ္ပိုေကာင္းေစ တယ္ဆိုေတာ့ ဟုတ္မွ ဟုတ္ပါ့မလားရယ္လို႔ မိဘမ်ား ေတြးမိၾကမွာ
ပါပဲ။ အေဖက ေယာကၤ်ား၊ အေမက မိန္းမျဖစ္တာေၾကာင့္မို႔လို႔ ကေလးတို႔ကို
ကစားေပးတဲ့ အခ်ိန္၊ ကေလးနဲ႔ စကားေျပာဆိုတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာေတာင္မွ
တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မတူၾကပါဘူး။ အေမေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကေလးနဲ႔
ကစားတဲ့အခ်ိန္မွာ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ၿငိမ္ၿငိမ္ထိုင္ကစားတဲ့
ကစားနည္းေလးေတြကို ေရြးျခယ္ ကစားေပးတတ္ၾကေပမယ့္ အေဖကေတာ့ ကေလးေတြနဲ႔အတူတူ
ေဘာလုံးကန္တာ၊ ေဘာလံုးပစ္တာ၊ ေပြ႕ခ်ီေျမႇာက္တမ္း ကစားတာ လိုမ်ိဳး
လႈပ္လႈပ္ရွားရွားကစားနည္းေတြကို ကစားေပးတတ္ၾကပါ တယ္။
ဒီကစားနည္းႏွစ္ခုလံုးဟာ ကေလးတို႔ရဲ႕ ၪဏ္ေရဖြံ႕ ၿဖိဳးဖို႔ အတြက္ လိုအပ္တဲ့
ကစားနည္းမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အေမအမ်ားစုဟာ ကေလးတို႔နဲ႔အတူတူ
စိတ္ကူးယဥ္ ကစားနည္း၊ တီထြင္ဖန္တီးကစားနည္း စတဲ့ ကစားနည္းမ်ိဳးေတြကို သာ
ကစားေပးတတ္ၾကေပမယ့္ အေဖမ်ားကေတာ့ ခႏ္ၶာကိုယ္မွာ ရွိတဲ့ ႂကြက္သားႀကီးေတြကို
ဖြံ႕ ၿဖိဳးလာေအာင္လို႔ ေျပးေျပးလႊားလႊား လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ကစားရတဲ့
ကစားနည္းေတြကို ကစားေပးႏိုင္ၾကပါ တယ္။ ဒါတင္မကေသးပါဘူး။ ကေလးတစ္ေယာက္အတြက္
အေဖ ရဲ႕ ရင္အုပ္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ ပခံုးက်ယ္က်ယ္တို႔ဟာ အင္မတန္မွ ေဆာ့
ကစားစရာေကာင္းတဲ့ ကစားကြင္းႀကီးပါပဲ။ အေဖ့ရင္အုပ္ႀကီးေပၚမွာ ကားေလးကို
တင္ၿပီးေတာ့ တြန္းေမာင္းရတဲ့ အရသာ၊ အေဖ့ ရင္ဘတ္ႀကီးကို ေက်ာက္သင္ပုန္းလို
သေဘာထားၿပီးေတာ့ ေဆာ့ ပန္ေရာင္စံုနဲ႔ ေဆးျခယ္ရတဲ့ အရသာကို ကေလးတို႔
အင္မတန္မွ ႀကိဳက္ ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။ ဟိုးအေ၀းက ျမင္ကြင္းေတြကို ျပည့္ျပည့္
စံုစံုၾကည့္ျမင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အေဖ့ပုခံုးဟာ ကေလးတို႔အတြက္ သိပ္ ကိုမွ
ယံုၾကည္စိတ္ခ်စရာေကာင္းတဲ့ ေမွ်ာ္စင္ပါပဲ။
အေမေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက
ကေလးကို ခ်ီပိုးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ရင္ခြင္ထဲ ထည့္ၿပီးေတာ့ ခ်ီပိုးတတ္ၾကတဲ့အတြက္
ကေလးတို႔မွာ မိခင္ရဲ႕ ရင္ေငြ႕ကေန တစ္ဆင့္ အေမ့ေပၚမွာ နီးစပ္ယံုၾကည္မႈ
ရခဲ့ၾက ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေဖခ်ီတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ အေဖခ်ီနည္းဟာ
အေမ့ခ်ီနည္းနဲ႔ မတူေတာ့ပါဘူး။ ဥပမာအေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ျဖင့္
ကေလးတစ္ႏွစ္ေက်ာ္ႏွစ္ႏွစ္ သားေလးဆိုပါေတာ့။ သူ႔ကို အေဖ ခ်ီရင္ အေမ့လို
မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ပုခံုးေပၚကို ေစြ႕ ကနဲထမ္းၿပီးေတာ့ ခ်ီပစ္ လိုက္တဲ့အတြက္
ကေလးတို႔ဟာ အေမနဲ႔မွာတံုးက အေမ့ရင္ခြင္ထဲ ကေန တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးတဲ့
ျမင္ကြင္းစံုကို အေဖ့ ပုခံုးေပၚကေန စံုစံုလင္ လင္ ၾကည့္ခြင့္ရ ရပါေတာ့တယ္။
ဒီအေတြ႕အႀကံဳဟာ ကေလးတို႔ အတြက္ သိပ္ကိုမွ အေရးႀကီးတဲ့ အေတြ႕ ႀကံဳပါပဲ။
ငယ္ရြယ္စဥ္မွာ အေဖဆီကေရာ၊ အေမ့ဆီကပါ ၾကင္နာမႈ နဲ႔ ေႏြးေထြးလံုျခံဳမႈကို
ရတဲ့ ကေလးမ်ားဟာ လူ႔ေလာကကို အေကာင္းျမင္စိတ္နဲ႔ ၾကည့္ျမင္ႏိုင္ၾကပါတယ္။
ေလာကဓံတရားနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ခ်ိန္မွာလည္း စိတ္ေအးျငင္သာစြာနဲ႔ ဘ၀ကို
ျဖတ္သန္းႏိုင္ ၾကပါတယ္။
သားႏွင့္သမီး
အေဖျဖစ္သူရဲ႕
ကေလးတို႔အေမ (ကိုယ့္ရဲ႕ မိန္းမ)အေပၚမွာ ဆက္ဆံတဲ့ ပံုစံဟာ သားအတြက္ေရာ၊
သမီးအတြက္ပါ သိပ္ကိုမွ အေရးႀကီးလွပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္
သားေယာက္်ားေလးမ်ား ဟာ သူတို႔ အေဖ့ဆီကေန တစ္ဆင့္စိတ္ေနသေဘာထားေတြ၊
အေတြးျမင္ေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းသင္ယူလာေလ့ရွိပါတယ္။
အေဖတစ္ေယာက္အေနနဲ႔
ကေလးေတြရဲ႕ ေရွ႕မွာ ကိုယ့္ရဲ႕ ဇနီးသည္ကို ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ၊
ေလးေလးစားစားနဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံဖို႔ မႈ မျပဳဘဲနဲ႔ “မင္းဘာတတ္လို႔လဲ”
“မင္းမသိရင္ ၿငိမ္ၿငိမ္ေနစမ္း” “မင္းတို႔ မိန္းမေတြ တယ္ခက္တာကိုးကြ”
စသျဖင့္ ကေလးေရွ႕မွာ ေျပာဆို ဆက္ဆံ ေနခဲ့မယ္ဆိုရင္ျဖင့္ အေဖ့ဆီကေန ဒါကို
အၿမဲၾကားေနရသူ သားေယာက္်ားေလးဟာ အေမအပါ၀င္ မိန္းမေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို
အထင္ေသးတတ္၊ ႏွိမ္ခ်တတ္သြားပါလိမ့္မယ္။
သမီးမိန္းကေလးမ်ားကေတာ့
အေဖဆီကေနတစ္ဆင့္ ေယာက္်ားေလးေတြရဲ႕ သေဘာသဘာ၀အေၾကာင္းကို သင္ယူပါ တယ္။ အေဖက
အေမနဲ႔ သူ႔အေပၚမွာ ဘယ္လို သေဘာထားဆက္ဆံ သလဲဆိုတာကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ သမီး
မိန္းကေလးမ်ားရဲ႕ ေယာက္်ား ေလးမ်ားအေပၚထားတဲ့ သေဘာထား အေတြးျမင္ အဆိုး၊
အေကာင္း ဟာေျပာင္းလဲသြားရတာပါပဲ။
သားပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သမီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ကေလးတို႔ဟာ အေမ့ဆီ ကေန တီထြင္ဖန္တီးမႈ၊ စိတ္ကူးစိတ္သန္း စကားေတြကုိ
သင္ယူတတ္ၾကသလုိ အေဖ့ဆီကလည္း ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္လာရင္ အေဖ ဘယ္လုိ ေျဖရွင္းသလဲ၊
ဘယ္လုိေ၀ဖန္သုံးသပ္သလဲ ဆုိတာေတြကုိလည္း သင္ယူတတ္ၾကပါတယ္၊ အဲဒီလုိပဲ အေမ
အလွျပင္တာ၊ အိမ္ေထာင္ထိန္းသိမ္းတာေတြကုိ အျမင္အားျဖင့္ သူတုိ႔
သင္ယူေနခ်ိန္မွာပဲ ေဖေဖရ႕ဲ အေမ့ အေပၚမွာထားတ့ဲ သေဘာထား၊
မွတ္ခ်က္စတာေတြကုိလည္း ကေလးတုိ႔ဟာ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း သင္ယူေနျပန္ပါတယ္၊
ဒီသင္ယူမႈ ႏွစ္ခုလုံးဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ အနာဂါတ္ကုိ ပုံေဖာ္ဖို႔အတြက္ အေရးႀကီးတ့ဲ
သင္ယူမႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ လက္ဦးဆရာမည္ထုိက္စြာ ပုဗ္ၺာစရိယ မိနဲ႔ဘဆုိတ့ဲ
အတုိင္းပဲ ကေလးေတြ ဟာ ငယ္စဥ္ဘ၀မွာကတည္းက သူတုိ႔နဲ႔ အၿမဲ အတူေနရသူ မိဘေတြရဲ႕
ေျပာပုံ၊ ဆုိပုံ၊ စဥ္းစားပုံ ေတြး ေတာပုံ
အားလုံးတုိ႔ကုိ(သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ေတာင္မသိလုိက္ဘဲပဲနဲ႔) သင္ယူ
ပစ္လုိက္ၾကပါတယ္။
မိသားစု အတူတူ မေနရတ့ဲအခါ
လင္မယားျခင္း
အဆင္မေျပတ့ဲ အတြက္ေၾကာင့္ အမုန္းေၾကာင့္ပဲ လမ္းခြဲခြဲ၊ အခ်စ္ေၾကာင့္ပဲ
ခြဲခြဲ၊ အေဖဟာ ကေလး တုိ႔အတြက္ေတာ့ အေရးႀကီးတ့ဲ သူပါပဲ၊ အေမ့ရဲ႕
စိတ္နာၾကဥ္း မႈေၾကာင့္ ကေလးတုိ႔ကုိ အေဖနဲ႔ လုံး၀မေတြ႔ရဘူးဆုိၿပီးေတာ့
ခြဲပစ္လုိက္တာထက္စာရင္ တစ္ပတ္ကုိ တစ္ခါ (ဒါမွမဟုတ္) ႏွစ္ပတ္ကုိ
တစ္ခါေလာက္ေတာ့ ကေလးနဲ႔ အေဖနဲ႔ကုိ ေပးေတြ႕ဖို႔ လုိပါတယ္။
ကုိယ္လမ္းခြဲလုိက္တ့ဲ ကေလးတုိ႔ရဲ႕ အေဖဟာ ကေလးကုိ ေပးေတြဖို႔အတြက္
လုံး၀မျဖစ္ႏုိင္ေအာင္ ဆုိးသြမ္းေနတ့ဲသူ ျဖစ္ခ့ဲရင္ေတာင္မွ ကေလးကုိ
“နင့္အေဖကေတာ့ ဘယ္လုိဆုိးတာ” အေမ့ကုိ ဘယ္လုိႏွိပ္စက္တာေပါ့” ဆုိတ့ဲ
စကားမ်ိဳးေတြ ကေလးကုိ မေျပာဖို႔ သိပ္လုိအပ္ပါတယ္၊ မိဘႏွစ္ဦးရဲ႕
လမ္းခြဲမႈဟာ ကေလးနဲ႔ မသက္ဆုိင္သလုိ၊ ကေလးရင္ထဲမွာ ဒဏ္ရာ အနာတရေတြနဲ႔
မက်န္ရစ္ခ့ဲေစဖုိ႔ ဂ႐ုစုိက္ရပါမယ္။
အေဖနဲ႔အေမရ႕ဲ ျပႆနာမ်ားေၾကာင့္
စိတ္ဒဏ္ရာရတ့ဲ ကေလးမ်ားဟာ ပညာေရးမွာေရာ၊ လူမႈေရးမွာပါ
ထိခုိက္ႏုိင္တာမုိ႔လုိ႔ ကေလးရင္ထဲမွာ ဒဏ္ရာ အနာတရျဖစ္က်န္ မေနဖုိ႔ကိုေတာ့
မိဘမ်ားအေနနဲ႔ အထူးဂ႐ုစုိက္ဖုိ႔ လုိပါတယ္၊ လင္မယား ကြာရွင္းျပတ္စဲၾကတ့ဲ
အခ်ိန္မွာ ကေလးတုိ႔ဟာ စိတ္ထိခုိက္ ခံစားၾကရတာမုိ႔လုိ႔ ဒီအခ်ိန္မွာ
ကေလးတုိ႔ကုိ ဂ႐ုစုိက္ဖုိ႔ လုိပါတယ္၊ အေဖနဲ႔အေမရဲ႕ ျပႆနာဟာ ကေလးေတြေၾကာင့္
ျဖစ္ရတာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာကုိ ကေလးတုိ႔ သိေအာင္လုိ႔ ရွင္းျပဖုိ႔ လုိပါတယ္၊
ေဖေဖနဲ႔ေမေမဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အတူေနဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိ္င္ေတာ့လုိ႔
ခြဲေနရေပမယ့္ သားတုိ႔သမီးတုိ႔ကုိေတာ့ ေဖေဖေရာ ေမေမပါ ခ်စ္ေနစဲပဲ ဆုိတာကုိ
ကေလးတုိ႔ သိေအာင္လုိ႔ ေျပာျပရ ပါမယ္၊ အေဖက အိမ္မွာ အရင္လုိ
မေနေတာ့ေပမယ့္လည္း ကေလးတုိ႔ ေတြ႕ခ်င္တ့ဲ အခ်ိန္မွာ အေဖကုိ ေတြ႕ခြင့္ရဖုိ႔
အတြက္ အေမက စီစဥ္ေပးမယ္ဆုိတာမ်ိဳးကုိလည္း ကေလးကုိ ေျပာျပရ ပါမယ္။
အေဖနဲ႔အေမ အတူမေနေပမယ့္ တစ္ပတ္ တစ္ႀကိမ္ ေလာက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အေဖနဲ႔ေတြ႕ရတာ၊
အေဖ့ကုိပဲ ေျပာခ်င္တ့ဲ၊ အေဖပဲ သိႏုိင္မယ္ ထင္တ့ဲ စကားေတြကုိ ေျပာရတာ၊
အေဖနဲ႔ ကစားကြင္း သြားရတာ၊ ေဘာလုံးကန္ရတာ၊ ၾကက္ေတာင္႐ုိက္ရတာ ဒါေတြ
အားလုံးဟာ ကေလးတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ဖြံ႕ ၿဖိဳးမႈအတြက္ေရာ
၊ၪဏ္ပုိ္င္းဆုိင္ရာ ဖံြံ႕ ၿဖိဳးမႈအတြက္ပါ အေရးႀကီးတ့ဲ အရာေတြပါပဲ။
အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္မေျပတ့ဲ မိသာစုမွာ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဆင္မေျပတ့ဲ
မိသားစုမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေဖဟာ အေရးႀကီးပါတယ္၊ အေဖရဲ႕ တာ၀န္ဆုိတာ သားသမီးကုိ
ပုိက္ဆံရွာေပး႐ုံ၊ သားသမီး ေတြကုိ မေတာင့္မတထားႏုိင္႐ုံေလာက္ပဲ ရွိတာ
မဟုတ္ပါဘူး၊ ကေလးေတြရ႕ဲ စိတ္ပုိ္င္းဆုိင္ရာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈနဲ႔ ၪဏ္ဖြံ႕
ၿဖိဳးမႈအတြက္ အေဖတုိ႔ရဲ႕ ဂ႐ုစုိက္ေစာင့္ေရွာက္မႈနဲ႔ ေႏြးေထြးၾကင္နာမႈတုိ႔
လုိအပ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ အေဖမ်ားအေနနဲ႔ အားတ့ဲအခ်ိန္ ေလးမွာ
ကေလးတုိ႔နဲ႔အတူ ေပ်ာ္ရႊင္ေႏြးေထြးစြာ ေဆာ့ကစားေပးၾက ပါဦး၊ ကေလးေတြအတြက္
အခ်ိန္ေလးေပးၿပီးေတာ့ ကေလးနဲ႔ အတူတူေနေပးၾကပါဦးလုိ႔.......။
ေခတ္ဘုန္းသစ္
No comments:
Post a Comment