Sunday, December 17, 2017

“ ကိန္းဂဏန္းမ်ားကုိ ေပါင္းစပ္ၾကည့္ျခင္း . . . ”

“ ၁ + ၁ = ? ” ေမးခြန္းေလးကုိ White board ေပၚတင္လုိက္ပါတယ္ . . . အဲဒီေနာက္ တက္ေရာက္လာတဲ့ သင္တန္းသားမ်ားကုိ တစ္ခ်က္ေ၀့ၾကည့္လုိက္ရင္း . . .
“ ကဲ . . . ဘယ္ေလာက္လဲ ” လုိ႔ ေမးလုိက္ပါတယ္ . . . ။ သင္တန္းသားအားလုံး ျပံဴးရင္းက . . .
“ ၂ ေပါ့ . . . ” လုိ႔ တညီတညြတ္ထဲ အေျဖေပးလုိက္ၾကပါတယ္ . . .တစ္ခ်ဳိ႕သင္တန္းသားမ်ားကေတာ့ တစ္ခုခုေတာ့ တစ္ခုခုပဲလုိ႔ေတြးၿပီး ဇေ၀ဇ၀ါ ပုံစံမ်ဳိးနဲ႔ ဘာအေျဖမွ မေပးၾကဘဲ ၿငိမ္သက္လုိ႔ေနေလရဲ႕ . . . ။

“ ကဲ . . . ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ေမးမယ္ေနာ္ . . . ၁ နဲ႕ ၁ ေပါင္းရင္ ဘယ္ေလာက္လဲ . . . ” ကၽြန္ေတာ္ ဒုတိယအၾကိမ္ ထပ္ေမးလုိက္ခ်ိန္မွာေတာ့ တစ္၀က္ေလာက္ပဲ ခ်က္ျခင္းမေျဖၾကေတာ့ပဲ “၂ ေပါ့” လုိ႔ ခပ္ဆုိင္းဆုိင္း ေျဖၾကပါေတာ့တယ္ . . . က်န္သင္တန္းသားမ်ားၾကေတာ့ . . . ခပ္ေထြေထြပုံစံမ်ဳိး ျဖစ္သြားၾကပါတယ္ . . .။ ကၽြန္ေတာ္လဲ သူတုိ႔ၾကည့္ရင္း . . . .
“ ေသခ်ာလားလုိ႔ ” ထပ္ေမးလုိက္ပါတယ္ . . . တစ္ခ်ဳိ႕ေလာက္ပဲ ေသခ်ာပါတယ္ဆုိတာေလာက္ ၾကားရပါေတာ့တယ္ . . .
“ ၂ ပဲေလ ၂ မဟုတ္ရင္ ဘာလဲဆရာ . . . ” ဟု သင္တန္းသားတစ္ေယာက္က စိတ္မရွည္ဟန္ျဖင့္ ျပန္လည္ေျဖလုိက္ပါတယ္ . . .
“ ေကာင္းပါၿပီ . . . အဲဒါဆုိ . . . ကၽြန္ေတာ္ေမးမယ္ေနာ္ . . . ”
“ အမႈိက္ပုံ တစ္ပုံနဲ႔ တစ္ပုံေပါင္းရင္ ဘယ္ႏွစ္ပုံရမလဲဟင္ . . . ” ဟု ကၽြန္ေတာ္က သူေမးခြန္းကုိ ေခတၱရပ္နားက ၿပဳံးၾကည့္ရင္း သူကုိေမးလုိ္က္ရင္းက သင္တန္းသားမ်ားဘက္ကုိ တစ္ခ်က္ အကဲခတ္ၾကည့္လုိက္ပါတယ္ ။
“ ၁ ပုံပဲ ရပါတယ္ ဆရာ . . .” ဟု သူ၏ နေဘးမွ သင္တန္းသားက ေျဖဆုိလုိက္ပါတယ္ . . . ထုိအခါ ကၽြန္ေတာ္က ထပ္ၿပီး . . .
“ ကဲ . . . ကၽြန္ေတာ္ထပ္ေမးမယ္ေနာ္ . . . မတူညီနဲ႔ မိသားစုက ေယာက်ၤားေလးတစ္ေယာက္ နဲ႔ မတူညီနဲ႔မိသားစုက အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ ေပါင္းစပ္ၾကမယ္ဆုိရင္ေကာ . . .”
“ တမ်ဳိးမေတြးၾကပါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ကိန္းဂဏန္းကုိေမးတာပါ . . . ” ဟု ကၽြန္ေတာ္ အေမးကုိ ထပ္မံ ျဖည့္စြက္ကာ . . . သင္တန္းသားမ်ားဘက္ကုိ ၀ုိက္ၾကည့္ရင္း ရွင္းလင္းေမးျမန္းလုိက္ပါတယ္ . . အားလုံး ေခတၱ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္လုိ႔သြားပါတယ္ . . . ။ သင္တန္းသားမ်ားရဲ႕ အေျဖကုိ ေခတၱေစာင့္စားရင္း အတန္ငယ္ၾကာမွာေတာ့ . . . . White board ေပၚတြင္ ၁ + ၁ = ၁ , ၁ + ၁ = ၂ , ၁ + ၁ > ၂ လုိ႔ ေရးလုိက္ပါတယ္ . . . အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ . . .
“ ဒါေလး ကၽြန္ေတာ္ ဘာေၾကာင့္ေမးလဲဆုိေတာ့ . . . ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္စဥ္ Algebra နည္း အရ သင္ခဲ့ရတာေတာ့ . . . ၁ နဲ႕ ၁ ေပါင္း ရင္း ၂ ရပါတယ္ . . . ဒါ Algebra နည္းအရ အမွန္ပါ . . . ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔ ဘ၀ကေတာ့ ဘာေတြသင္ေပးသလဲဆုိရင္ ၁ နဲ႕ ၁ ေပါင္းျခင္းက ၁ လဲျဖစ္ႏုိင္တယ္ ၂ လဲျဖစ္ႏုိင္တယ္ ၂ ထက္ပုိတဲ့ ၃ တုိ႔ ၄ တုိ႔လဲျဖစ္ႏုိင္တယ္ ဆုိတာေလးကုိ သတိျပဳေစခ်င္တာပါ . . . ”
“ အဲဒီ အသိေလးကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔ သတိျပဳေစခ်င္တာပါ ဒါမွလဲ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လူေလာကထဲ က်င္လည္ ရုန္းကန္ေနခ်ိန္ အဲဒီအသိေလး သတိကပ္ထပ္မိရင္ မိမိအယူအဆသာမွန္ႏုိင္တယ္ ငါတုိ႔ေက်ာင္းကသင္ေပးတာ ဒါေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒါေတြသာမွန္တယ္ အယူေလးေတြေလွ်ာ့ပါးလာပါလိမ့္မယ္ . . . အဲဒီလုိ သတိထားမိရင္ ဘာေတြျဖစ္လာလဲဆုိေတာ့ နည္းလမ္းေတြရွာလာမွာေပါ့ ႏုိ႔မုိရင္ ငါသာမွန္တယ္ဆုိအဆင့္မွာပဲ ရပ္တန္႔ေနေတာ့မွာေလ . . . ”
“ေနာက္ၿပီး . . . ကၽြန္ေတာ္ထပ္ေမးပါမယ္ . . . ခင္ဗ်ားတုိ႔ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သင္ခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာေတြ တြက္ခ်က္တာေတြ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဤသည္မေရြး မွတ္မိေျဖႏုိင္ပါမလား . . . မလြယ္ပါဘူး . . . ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လဲ မမွတ္မိပါဘူး . . . ဒါဆုိ ကၽြန္ေတာ္ေမးလုိက္ပါအုံးမယ္ . . . ဒါနဲ႕မ်ား ဘာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းေတြတက္ စာေတြသင္ေနတာလဲ . . . ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ၾကားေနက်စကားေတြေလ မင္းဘြဲရ ပညာတတ္ေတာ့ ဘာရမွာလဲ ဘာေတြျဖစ္လာလုိ႔တုန္း . . . ဘာမွမထူးပါဘူးကြာ . . . ဆုိတဲ့စကားေလးေတြေလ . . . ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘယ္လုိ႔ေျဖမွာလဲ . . . ”
“ ဟုတ္ကဲ့ ကၽြန္ေတာ္ေျဖပါမယ္ . . . ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သင္ခဲ့တဲ့စာေတြ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဤသည္မေရြး ကၽြန္ေတာ္မမွတ္မိပါဘူး . . . ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းမွာသင္ခဲ့ရတာ ဘာေတြရခဲ့လဲဆုိရင္ . . . ပုစၦာတစ္ပုဒ္ကို ဘယ္လုိ႔ေတြးရမယ္ . . . ဘယ္လုိ႔ခ်ဥ္းကပ္ရမယ္ . . . ဘယ္လုိေျဖရွင္းရမယ္ . . . အဲဒီအခ်က္ေတြရခဲ့ၾကတာပဲေလ အဲဒီအခ်က္ေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္ေတြ႔ဘ၀ေတြမွာ အသုံးခ်မယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တကယ္အျပင္ေလာကမွာ အဆင္ေျပမွာေပါ့ . . . အသုံးမခ်ျဖစ္ၾကရင္ေတာ့ ဘာမွအသုံးမ၀င္ပါဘူး . . .။
“ ေနာက္ၿပီး ခင္ဗ်ားတုိ႔ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ . . . ပလပ္စတစ္အိတ္ အေကာင္းေလးေတြေတြ႔ရင္ သိမ္းထားတတ္တဲ့အက်င့္ တစ္ခ်ဳိ႕မွာရွိၾကပါလိမ့္မယ္ ဘာလုိ႔သိမ္းထားတာလဲ . . . တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အသုံး၀င္ေကာင္း ၀င္ႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့အေတြးမ်ဳိးနဲ႔ေပါ့ . . . ဒါေပမယ့္ အသုံးမခ်ျဖစ္ရင္ေတာ့ အမႈိက္အျဖစ္နဲ႔သာ အဆုံးသတ္မွာပဲေလ . . . ဒါဆုိလဲ .. . ခုနကေမးခြန္းေလးလုိ ဘာလုိ႔သိမ္းထားေသးလဲဆုိတာ ေမးရမယ့္ေမးခြန္းေလးေပါ့ . . . .”
“ တကယ္ေတာ့ အလကားျဖစ္မျဖစ္ ထူးမထူးဆုိတာ အသုံးခ်မႈ႕အသုံးမခ်မႈ႕ေပၚမွာ မႈတည္ပါတယ္ . . အဲဒီေတာ့ သင္ခဲ့တဲ့ပညာ အလကားျဖစ္မျဖစ္ဆုိတာလဲ အသုံးခ်မႈ႕ အသုံးမခ်မႈ႕ေပၚမွာမူတည္ပါတယ္ . . .။ တစ္ခ်ဳိ႕ေျပာပါလိမ့္မယ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ပညာက အသုံးခ်ခြင့္ၾကံဳမွ မၾကဳံတာလုိ႔ . . . တစ္ခါက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရုံးက ဆရာတစ္ေယာက္ေျပာတာေလး “ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္ကဆရာၾကီးတစ္ေယာက္ေျပာဘူးပါတယ္ . . . ဒါေလးက ငါတုိ႔လူမ်ုဳိးေတြ မူလတန္းဖတ္စာကုိသာ ေက်ခဲ့မယ္ဆုိရင္ကုိပဲ တုိးတတ္တယ္” ဆုိတာေလးပါ . . . ဟုတ္ပါတယ္ . . . မူလတန္းစာမွာဘာေတြပါလဲ . . . က်န္းမာေရးနဲ႔ပတ္သက္တာလဲပါတယ္ လူမႈ႕ဆက္ဆံေရးလဲပါတယ္ေလ . . . ဥပမာ ၊ ။ လွည္းတစ္စင္း ႏြံ႔နစ္ေနသည္ . . ျပိဳင္တူတြန္းက ေရြ႕ႏုိင္သည္ . . . တစ္ေယာက္စကား တစ္ေယာက္နားမွာ မခါးရေအာင္ ေမာင္တုိ႔ဆုိေလ ပ်ားသကာလုိ ခ်ုိဳလွေစ . . .ကစားခ်ိန္မွာ ကစားပါ စားခ်ိန္မွာ စားပါ နားခ်ိန္မွာ နားပါ . . . အစရွိသျဖင့္ေပါ့ . . . ”
“ ေနာက္တစ္ခ်က္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အရုိးစြဲေနတာက စာသင္တာ ဘြဲရပညာတတ္လ႔ုိ သတ္မွတ္ခံရဖုိ႔ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းရဖုိ႔ ဘာဖုိ႔ညာဖုိ႔ေပါ့ . . . ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ ပညာလုိခ်င္လုိ႔ ပညာသင္တာပဲ ျဖစ္သင့္ပါတယ္ . . . ဘြဲလက္မွတ္ဆုိတာ စာရြက္ကေလးပါ . . . တကယ္ဘာမွမတတ္ဘဲ ဘာမွမသိဘဲ ေက်ာင္းၿပီးလာရင္ေတာ့ တလည္လည္ျဖစ္ေနအုံးမွာပါပဲ . . . ” ဒါေလးနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးလဲ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္ေမးၾကည့္အုံးမယ္ေနာ္ . . .
“ တကယ္လုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကုိယ္ပုိင္လၻက္ရည္ဆုိင္ေထာင္မယ္ဆုိပါေတာ့ မုန္႔မ်ဳိးစုံ သင္တန္းဆင္းလက္မွတ္ရၿပီး ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္မရွိတဲ့သူနဲ႔ ဘာသင္တန္းဆင္းလက္မွတ္မွမရွိဘဲ မုန္႔နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္လုပ္ႏုိင္တဲ့သူ လက္ဆမွန္တဲ့သူ ဘယ္သူကုိခန္႔မွာလဲ . . . ဒါေလးပါပဲ ဘြဲ႔လက္မွတ္အတုလုပ္လုိ႔ရပါတယ္ ဆုိင္ရာဆုိင္ရာ certificate အတုလုပ္လုိ႔ရပါတယ္ ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏုိင္မႈ႕နဲ႔ ေတြးေခၚစဥ္းစားတတ္မႈ႕ အတုလုပ္လုိ႔မရပါဘူး . . . ပညာဆုိတာ စာသင္ေက်ာင္းမွာပဲ သင္ယူရုံနဲ႕မျပီးဘဲ လက္ေတြ႔ဘ၀ေတြထဲမွာလဲ အၿမဲသင္ယူေနရပါတယ္ . . . ။ ဒါေလးကုိသေဘာေပါက္ၿပီး အၿမဲသင္ယူေနဖုိ႔ပါပဲ . . . ” ဟု ရွည္လွ်ားစြာ မိမိေျပာဆုိေဆြးေႏြးမႈ႕ကုိ ေခတၱရပ္ကာ သင္တန္းသားမ်ားကုိ အကဲခတ္ေလ့လာမိေနပါတယ္ . . .။
ထုိေနာက္ “ ကဲ . . . ဘာေလးေတြ ေဆြးေႏြးေမးဖုိ႔ရွိပါေသးလဲ . . . .” ဟု ထပ္မံေမးရင္း . . . .
“ မရွိရင္ေတာ့ ဒီေန႔ဒီေလာက္ပါပဲ . . .” ဟု တစ္ေန႔တာ သင္တန္းေလးကုိ အဆုံးသတ္လုိက္ပါတယ္ .။
တုိမုိစံ (MDY)

No comments:

Post a Comment