ဖင္လန္ႏုိင္ငံမွ ပညာရွင္မ်ား ထိုင္းတကၠသိုလ္မ်ားအား ပညာေရး အရည္အေသြးျမွင့္တင္မႈအတြက္ အၾကံဥာဏ္မ်ားေပးျခင္း
-------------------------------------------------------
- ထိုင္းဆရာမ်ားသည္ ပညာအရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ရာတြင္ ၾကိဳတင္ဆံုးျဖတ္ျပီး စံႏႈန္းမ်ားထက္ ပို၍ ေမ်ွာ္မွန္းခ်က္ထားသင့္
- ရည္မွန္းခ်က္ ၾကီးၾကီးထားသင့္
- ထိုင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုလံုးသို႔ အံကိုက္ျဖစ္ေစမည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို ျမင္သင့္
- မိမိတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္အလုပ္မ်ားကို တိုးတက္ေအာင္ ရည္မွန္းခ်က္အသစ္မ်ားထားရွိသင့္
- ဖင္လန္ႏုိင္ငံပညာေရးစနစ္သည္ enhancement-led evaluation (တိုးျမွင့္ဦးတည္ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ျခင္းစနစ္) ျဖစ္
- ၄င္းစနစ္သည္ ကိုယ္တုိင္ပါ၀င္မႈႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္မႈကို အေလးအနက္ ေလ့လာသင္ယူျခင္း ျဖစ္စဥ္ျဖစ္
----------------------------------------------------------------------
စနစ္
- စနစ္တြင္ (၃)ဆင့္ရွိ
- (၁) revelation (မ်က္စိဖြင့္ေပးလုိက္ျခင္း) : ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္အဆင့္ ေရာက္ေနသလဲ
- (၂) anticipation (ၾကိဳတင္ေမ်ွာ္မွန္းျခင္း) : အနာဂတ္ကို ဦးတည္ျခင္း
- (၃) communication and partnership (ဆက္ဆံေျပာဆိုျခင္းႏွင့္
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ဖြဲ႔စည္းျခင္း) : ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ အတူလက္တြဲျပီး
ဘယ္လိုလုပ္ႏုိင္သလဲ၊ ဘယ္လိုေရွ႕ဆက္ႏုိင္သလဲ
-----------------------------------------------------------------------
Action Plan
- Action Plan (ေဆာင္ရြက္မည့္အစီအစဥ္) ကိုခိုင္မာစြာ ခ်မွတ္
- အေကာင္အထည္ေဖာ္၊ လိုက္နာက်င့္သံုး
- ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးမွာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္လံုးကို စဥ္းစားျပီး ဘယ္အပိုင္းက႑ကို ပိုေကာင္းေအာင္ လုပ္ႏုိင္မလဲ ၾကိဳးစားသတ္မွတ္
- သင္ၾကားေရး ေလ့က်င့္မႈေတြ ေက်ာင္းေတြမွာ ဘယ္လိုစုစည္းသလဲ
- ဆရာေတြကို ဘယ္လိုၾကီးၾကပ္သလဲ
- ဆရာေတြမွာ စြမ္းရည္ႏွင့္ ကြ်မ္းက်င္မႈ လံုေလာက္စြာရွိ/မရွိ
- သင္ၾကားေရးပညာရွင္ေတြက ဆရာေတြကို ဘယ္လိုေထာက္ပံ့သလဲ
- တကၠသိုလ္မွာ သင္ၾကားေရးပညာရွင္ေတြက ဘယ္လိုအေျပာင္းအလဲေတြလုပ္သင့္သလဲ
- ႏုိင္ငံမွာ သင္ၾကားေရးပညာရွင္ေတြက အလုပ္သင္ ေလ့က်င့္ေပးမႈ ဘယ္ေလာက္ျဖည့္ဆည္းေပးသလဲ
--------------------------------------------------------------------
အေသးအဖြဲသည္ အေရးၾကီး
- ဆရာပညာေရးမွာ ၾကီးမားတဲ့ အေျပာင္းအလဲလုပ္ခ်င္ရင္ အေသးအဖြဲေတြကစ ေျပာင္းဖို႔လိုအပ္
- ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားၾကား ပိုေပါင္းစပ္ရန္လို
- အသိပညာႏွင့္ တိုးတက္ေရးေနရာမွာ Research-oriented (သုေတသနဦးတည္) ဆရာပညာေရးကို အစားထိုး
- သင္ၾကားေရးထမ္းေဆာင္ဆဲႏွင့္ လုပ္ငန္း၀င္ပညာေရးမ်ားက ေက်ာင္းဆရာသစ္မ်ားကို ေထာက္ပံ့ညႊန္ျပ
- အဲဒီအလုပ္သင္ ေလ့က်င့္ေပးမႈက အရည္အေသြးေကာင္းရန္ ေသခ်ာဖို႔လို
- အရည္အေသြးေကာင္းမွ ေက်ာင္းေတြကို လူထုကယံုၾကည္
- သို႔မွသာ အပိုက်ဴရွင္သင္စရာမလိုအပ္
--------------------------------------------------------------------
ဆရာမ်ား၏ အဆင့္အတန္း
- ဆရာေက်ာင္းသားစုဖြဲ႔မႈမွာ သင္ၾကားေရးအသက္ေမြးမႈကို ျပည္သူက ေလးစားမႈျမွင့္တင္သင့္
- ဆရာမ်ား၏လူေနမႈအဆင့္အတန္း အေျခအေနကို အေျပာင္းအလဲမ်ားျပဳလုပ္ေပးသင့္
- သို႔မွသာ သင္ၾကားေရးအလုပ္အကိုင္က စြမ္းေဆာင္မႈရွိ
--------------------------------------------------------------------
စံသတ္မွတ္ခ်က္
- ဖင္လန္ႏုိင္ငံတြင္ ဆရာအသစ္ခန္႔အပ္ရန္ စံသတ္မွတ္ခ်က္(၃)ခုရွိ
- (၁) ပညာပါရမီ ေတြးေခၚျခင္းကြ်မ္းက်င္မႈ
- (၂) ဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္ ျမင့္မားေသာ လႈံ႔ေဆာ္မႈ
- (၃) ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသား အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္ျခင္း ကြ်မ္းက်င္မႈ
--------------------------------------------------------------------
ေက်ာင္းစာသင္ရိုး
- သင္ရိုးကို အထူးအာရံုစိုက္ရန္လို
- သင္ရိုးသည္ ေခတ္ေနာက္က်ႏုိင္
- Standardised multiple choice testing (စံခ်ိန္မီ မွားမွန္ေရာေထြးအမွန္ေရြး စမ္းသပ္မႈ) ကို အသံုးျပဳသင့္
- ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ရမွတ္ အကဲျဖတ္အမွတ္ေပးနည္းလမ္းသည္ ေက်ာင္းစာသင္ၾကားမႈအေပၚ သက္ေရာက္မႈၾကီးမား
- အရာအားလံုးကို စံခ်ိန္အတိုင္းသတ္မွတ္၊ ၾကိဳတင္ျပဳလုပ္ထားရင္ အဲဒီစစ္ေဆးမႈေတြကပဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ထိန္းခ်ဳပ္သြားမယ္
-------------------------------------------------------------------------------
နည္းလမ္းသစ္ေတြ ေနရာေပး
- ေက်ာင္းသားေတြကို ဘ၀အတြက္လိုအပ္တဲ့ ကြ်မ္းက်င္မႈေတြ သင္ယူႏုိင္ေအာင္
သင္ၾကားမႈ-သင္ယူမႈ နည္းလမ္းသစ္ေတြအတြက္ ေနရာတကယ္ေပးမွာလား?
ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ေနရာေပးႏုိင္ပါသလဲ?
- ေက်ာင္းသားေတြကို
စာေမးပြဲတစ္ခုတည္းအတြက္ ျပင္ဆင္ေပးေနမယ္ဆိုရင္ နက္ရိႈင္းတဲ့ အေတြးအေခၚ
ကြ်မ္းက်င္မႈေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ သင္လို႔ရမွာမဟုတ္ဘူး
- အဲဒီကြ်မ္းက်င္မႈေတြက အခုေရာ အနာဂတ္အတြက္ေရာ သိပ္လိုအပ္တာ
------------------------------------------------------------------------------
ေက်ာင္းသား ဘာလုိအပ္သလဲ?
- ေက်ာင္းသားတစ္ဦးက အသိပညာကို စုပ္ယူႏုိင္တဲ့ ကြ်မ္းက်င္မႈလိုတယ္
- ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ အလုပ္လုပ္ႏုိင္တဲ့ ကြ်မ္းက်င္မႈ
- အသိပညာကို ထုတ္လုပ္ႏုိင္တဲ့ ကြ်မ္းက်င္မႈ
- အသိပညာကို အတူဖန္တီးႏုိင္တဲ့ ကြ်မ္းက်င္မႈ
- ဆန္းစစ္ေ၀ဖန္ ႏိႈင္းခ်ိန္တတ္တဲ့ အေတြးအေခၚ ကြ်မ္းက်င္မႈ(critical thinking)
- ျပႆနာ ေျဖရွင္းျခင္းဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္မႈ (problem-solving)
------------------------------------------------------------------------------
အျခားအမွတ္ေပးနည္းလမ္း
- လက္ရွိသံုးေနတဲ့ အမွတ္ေပး ယဥ္ေက်းမႈက သင္ယူေရးကို က်ဥ္းေျမာင္းေစ
- ဆရာနဲ႔ ေက်ာင္းသားၾကား စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈေတြကို ဖန္တီးေပးေနတယ္
- ေက်ာင္းသားေတြကို အနိမ့္အျမင့္အတန္းအစား ခြဲျခားေစ
- ကဲ့ရဲ႕အျပစ္ဆုိေစတယ္
- စံသတ္မွတ္ခ်က္အသစ္ေတြ လိုအပ္ေန
- အဲဒီစံေတြက စာရြက္၊ ေဘာပင္၊ မွားမွန္ေရြးခုိင္တာသာမက တျခားစံသတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ရွိရမယ္
-----------------------------------------------------------------------------
၂၁ ရာစု
- (၂၁)ရာစုမွာ သင္ယူသူေတြဟာ ကြ်မ္းက်င္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳးက အသိပညာေကာင္းေတြ ရွိဖုိ႔လိုအပ္လာ
- ဘာသင္ယူရမလဲဆိုတဲ့ အရည္အခ်င္း၊ အေတြးအျမင္ နယ္ပယ္ေတြ က်ယ္ျပန္႔လာ
- ဆရာေတြက သင္ယူေနရမယ္၊ ပိုျပီးအသိပညာတိုးလာေနရမယ္
- သင္ၾကားေရး နည္းလမ္းသစ္ေတြကို သံုးႏုိင္ေအာင္ ကြ်မ္းက်င္မႈေတြရွိေနရမယ္
- အတန္းအရြယ္အစား ပိုေသးဖို႔လိုလာ
- တစ္တန္းမွာ အေယာက္ (၂၀-၂၅)ေယာက္ပဲ ရွိသင့္
- ဒါမွ ဆရာေတြက ပိုတက္ၾကြမႈရွိတဲ့ သင္ယူမႈနည္းလမ္းေတြကို သံုးစြဲႏုိင္မယ္
- ေက်ာင္းသားေတြကိုလည္း ပိုျပီးကူညီျဖည့္ဆည္းႏုိင္မယ္
- တစ္ေယာက္ခ်င္းစီကို ကူညီသင္ၾကားႏုိင္မယ္
----------------------------------------------------------------------------
HR ခန္႔ခြဲ
- အရည္အခ်င္း အမွတ္ေပးနည္းလမ္းမ်ားအျပင္ စာခ်ဳပ္အေျခခံ အလုပ္ခန္႔အပ္ျခင္း
- ပူးေပါင္းစီမံကိန္း ရာထူးတိုးေပးျခင္းမ်ားလည္း လိုအပ္
---------------------------------------------------------------------------
ထိုင္း KU Faculty of Education
- ဌာန (၅)ခုရွိ
- (၁) Education (ပညာေရး)
- (၂) Vocational Education (အသက္ေမြးမႈ၊ အလုပ္အကိုင္အေျခခံ ပညာေရး)
- (၃) Physical Education (ကုိယ္လက္လႈပ္ရွား၊ သက္လံု၊ ကာယ၊ အားကစားတို႔မွ က်န္းမာမႈပညာေရး)
- (၄) Educational Psychology and Guidance (လူသားသင္ယူမႈေလ့လာျခင္း၊
အျပဳအမူ၊ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး၊ ဥာဏ္ရည္၊ ကိုယ္ပိုင္အယူအဆ ေလ့လာျခင္းႏွင့္
လမ္းညႊန္ျခင္း)
- (၅) Educational Technology (e-learning၊
လူသားက်င့္၀တ္ျပည့္၀ျခင္း၊ ဖန္တီးျခင္း၊ နည္းပညာဆိုင္ရာႏွင့္
အရင္းအျမစ္မ်ားကို ေလ့လာျခင္း၊ စက္မႈသီအုိရီမ်ားေလ့လာျခင္း)
- KU Laboratory School လည္းရွိ
- ႏွစ္စဥ္ တကၠသိုလ္ပထမဘြဲ႔ရ (၂၀၀)ဦး ေမြးထုတ္
- မဟာႏွင့္ ေဒါက္ထရိတ္ဘြဲ႔ရ (၄၀၀)ဦး ေမြးထုတ္ႏုိင္
--------------------------------------------------------------------------
- အညတရ (Ref: The Nation 25-8-2014)
No comments:
Post a Comment