Saturday, September 20, 2014

လက္ဦးဆရာမ်ား

ေဒၚေကဆိုင္းေရာ္ (MBC)
- မူႀကိဳကို ေရာက္လာတဲ့ ကေလးေတြထဲမွာ ဆင္းရဲတာခ်င္းအတူတူ၊ မိဘပညာအရည္အခ်င္းလည္း အတူတူ ဘာေၾကာင့္ကေလးတစ္ခ်ဳိ႕က တျခားကေလးေတြထက္ ပိုဖြံ႕ၿဖိဳး၊ ပိုသြက္လက္ေနၾကသလဲ။
- က်န္းမာတဲ့ကေလးတိုင္းေမြးဖြားလာတာနဲ႔ သူတို႔ခႏၶာကိုယ္က ဘာမွမလုပ္ႏိုင္ေသးေပမယ့္ သင္ယူဖြံ႕ၿဖိဳးႏိုင္တဲ့ အစြမ္းအစေတြ ပါလာၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကေလးငယ္အေနနဲ႔ အလားအလာရွိသေလာက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာဖို႔ဆိုရင္ သူ႔ကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္သူေတြ အေပၚမွာ လံုး၀မွီခိုအားထားရတာပါ။ ဒီအခ်က္ကို ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ ဘာသာစကားဖြံ႕ၿဖိဳးလာပံုကို ၾကည့္ၿပီး ေလ့လာၾကည့္ၾကရေအာင္။ ေမြးစမွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအေနအထား အတူတူေလာက္ ရွိတဲ့ကေလးေတြဟာ တစ္ႏွစ္သားမွာေတာ့ မသိမသာျခားနားလာၾကတယ္။ ၃ႏွစ္အရြယ္မွာေတာ့ သိသိသာသာၾကီးကို ျခားနားသြားၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာစကားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈဆိုတာ ကေလးနားလည္တဲ့စကားအေရအတြက္ တိုးလာတာရယ္၊ ကေလးေျပာတတ္၊ သံုးတတ္တဲ့စကားလံုးအေရအတြက္ တိုးလာတာရယ္ကို ဆိုလုိပါတယ္။ ကေလးေတြဟာ သူတို႔ေျပာတတ္တာထက္ ပိုနားလည္ၾကပါတယ္။ ဆိုလိုတာက စကားလံုး (၁၀၀)ေလာက္ကို သြက္သြက္လက္လက္ေျပာႏိုင္တဲ့ (၂)ႏွစ္အရြယ္ ကေလးဟာ စကားလံုးေပါင္း (၅၀၀-၆၀၀)ကို နားလည္ပါတယ္။ သာမန္အားျဖင့္ (၃)ႏွစ္အရြယ္ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ မိခင္ဘာသာစကားအလံုးေပါင္း(၁၀၀၀)ေလာက္ ေကာင္းေကာင္း သံုးႏိုင္ၾကၿပီလို႔ ဆိုပါတယ္။
- သံုးႏွစ္အရြယ္ကေလးေတြရဲ႕ဘာသာစကား ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို ေလ့လာေတြ႕ရွိမႈအရ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္သူမ်ားရဲ႕ ကေလးအေပၚ အခ်ိန္ေပးႏိုင္မႈရယ္၊ တစ္နာရီမွာ ကေလးၾကားရတဲ့ စကားလံုးအေရအတြက္ ရယ္ေပၚမူတည္ၿပီး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏႈန္း သံုးမ်ဳိးသံုးစား ခြဲျခားေတြ႕ရွိရပါတယ္။ Channel 7 ရဲ႕ ခ်န္ပီယံေလးမ်ား အစီအစဥ္ကေတာ့ ကေလးဘယ္ေလာက္နားလည္တယ္ဆိုတာကို ၿပိဳင္တာမို႔လို႔ အဲ့ဒီ ၃မိနစ္အတြင္းမွာ အေမရဲ႕ နားၿငီးေလာက္ေအာင္ ထပ္တလဲလဲသံုးတဲ့ စကားမ်ဳိးကိုေတာ့ တစ္နာရီမွာ ၾကားရတဲ့ စကားလံုးထဲေရတြက္လို႔ မရဘူးေပါ႔။ ပထမ အမ်ိဳးအစားက စား၊ ၀တ္၊ ေနေရး ေခ်ာင္လည္တဲ့ မိဘရဲ႕ကေလးေတြျဖစ္ၿပီး မိဘက ကေလးကို အခ်ိန္ပိုေပးႏိုင္တယ္ဆိုေတာ့ တစ္နာရီမွာ ကေလးၾကားရတဲ့ စကားလံုးေပါင္း (၂၁၅၃)လံုးရွိၿပီး ကေလးေျပာတတ္တဲ့ စကားလံုးေပါင္း (၁၁၀၀)ရွိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ စား၀တ္ေနေရး အဆင္ေျပရံုရွိတဲ့ ဒုတိယအေျခအေနက မိဘရဲ႕ ကေလးေတြကေတာ့ တစ္နာရီမွာ (၁၂၅၁)လံုးၾကားရၿပီး (၇၅၀)လံုးကို ေျပာတတ္သတဲ့။ တစ္ေန႔လုပ္တစ္ေန႔စား အေျခအေနမွာရွိတဲ့ မိဘေတြရဲ႕ ကေလးေတြကေတာ့ တစ္နာရီမွာမွ (၆၁၆)လံုးၾကားရၿပီး၊ စကားလံုးအေရအတြက္ (၅၂၀)လံုးပဲ ေျပာတတ္ေနတယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
- ကေလးအသက္(၃)ႏွစ္အရြယ္ရဲ႕ ကြာဟမႈက (၅)ႏွစ္အရြယ္ေရာက္ရင္ ဒီထက္ပိုၿပီး ကြာဟလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကြာဟမႈေတြကို မေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ အခြင့္အလမ္းအနည္းပါးဆံုး အေျခအေနမွာရွိတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ ပညာသင္ယူေရးဟာ ဘယ္လိုရွိမယ္ဆိုတာ မွန္းလို႔ ရေနပါတယ္။ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ ပူးတြဲေလ့လာမႈတစ္ခုရွိပါေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ စီးပြားေရးအေျခအေနနဲ႔ မဆိုင္ဘဲ ကေလးဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအေၾကာင္းနားလည္တဲ့ မိဘရဲ႕ ကေလးေတြဟာ ပထမအမ်ဳိးအစားထဲက ကေလးမ်ားနည္းတူ ဖြံ႕ၿဖိဳးတယ္ဆိုတာပါပဲ။ အဲဒီအခ်က္က လူဆင္းရဲေပမယ့္ အသိပညာမဆင္းရဲဖို႔ အေရးႀကီးေၾကာင္းေထာက္ျပေနပါတယ္။ အတန္းပညာမတတ္ေပမယ့္ ကေလးဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအေၾကာင္း နားလည္တဲ့မိဘေတြဟာ ကေလးအသက္ေပါင္းမ်ားစြာကို ကယ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အေထာက္အထားေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိ ပါတယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္ကို ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ က်န္းမာတဲ့ကေလးျဖစ္မလား၊ ခ်ဴခ်ာတဲ့ကေလးျဖစ္မလား၊ ဘယ္လိုသင္ယူလိမ့္မယ္၊ ဘယ္လိုကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးရွိမယ္ဆိုတာ မွန္းဆလို႔ရပါတယ္။ ကေလးရဲ႕အသက္ရွင္သန္ေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးနဲ႔ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးေတြအတြက္ သူ႔ဘ၀ကို အလႊမ္းမိုးဆံုးျဖစ္တဲ့ လက္ဦးဆရာမ်ားရဲ႕ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ပံုေပၚမွာပဲ အဓိကမူတည္တာထင္ရွားပါတယ္။ လက္ဦးဆရာ မည္ထိုက္စြာ ပုဗၺစရိယ၊ မိနဲ႔ဖ . .ဆိုတဲ့စကားေလးဟာ ေသြးထြက္ေအာင္မွန္ေနပါတယ္။
- အလုပ္လုပ္ဖို႔အခ်ိန္ တစ္သက္လံုးရွိေပမယ့္ ကေလးသူငယ္ဘ၀ဆိုတာ တစ္ႀကိမ္ပဲရွိတယ္… လို႔ ပိုလန္စကားပံုရွိပါတယ္။ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ဳိးမွာရွိတဲ့ မိဘမဆို သူတို႔ကေလးေတြအတြက္ အေလးေပးျပဳစုေပးရင္းနဲ႔ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ မိဘတိုင္း အေကာင္းဆံုးမိဘ ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
ေဒၚေကဆိုင္းေရာ္ (MBC)
ေရွးဦးကေလးသူငယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံခ်က္ စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

No comments:

Post a Comment